Tenable Named a Leader in Vulnerability Risk Management by Independent Research Firm

October 17, 2019

Tenable is top-ranked among 13 vendors in both Strategy and Current Offering

Tenable®, Inc., the Cyber Exposure company, today announced that Forrester has named the company a Leader in its report, “The Forrester Wave™: Vulnerability Risk Management, Q4 2019.” Tenable ranked the highest among 13 vendors evaluated in both the Strategy and Current Offering categories.

The report, which categorizes vendors as Leaders, Strong Performers, Contenders and Challengers, evaluated vendors’ vulnerability risk management (VRM) capabilities based on 14 different criteria. Tenable received the highest possible score (5.0) across 10 of the 14 criteria, including Product Vision, Execution Roadmap and Commercial Model.

Tenable’s rank as a leader is also based on Forrester’s analysis of its Current Offering, which received the highest possible scores (5.0) in the criteria of:

• Priorização com base no risco para priorizar os problemas com base na criticidade do ativo, exposição da rede e gravidade da vulnerabilidade.
  • Criticidade do ativo para ajudar os clientes a entenderem quais ativos podem estar expostos à internet sem seu conhecimento.
  • Gravidade da vulnerabilidade para aproveitar a intel cibernética para definir e informar a gravidade da vulnerabilidade.
  • Enumeração de vulnerabilidades para interrogar os sistemas, para identificar fraquezas e vulnerabilidades.
  • Métricas e relatórios para ajudar as organizações a entender sua postura de risco atual e o sucesso do programa de VRM.

“Tenable executes on its vision to build the single-source-of-truth platform for VRM. Part of Tenable’s strong strategy relies on translating data to provide business insight to provide prioritization. Its Vulnerability Priority Rating (VPR) technology surpasses standard CVSS scores as a way to dynamically prioritize risk within an environment,” according to Forrester’s report. “[Its] reporting capabilities allow you to break out by line of business and trend over time, in addition to the ability to compare your security posture to your industry and population.”

Overwhelmed by the expanding attack surface, organizations have struggled to pinpoint and quantify where they are exposed, to what extent and how to most effectively reduce cyber risk. Tenable is addressing these challenges head on with its Cyber Exposure platform to help organizations understand their exposures across the attack surface and transform vulnerability data into meaningful insights to make risk-based decisions.

“Every organization operating in today’s digital economy must take a risk-based approach to vulnerability management. Ad-hoc vulnerability scanning and a ‘check-the-box’ approach is inadequate in today’s dynamic landscape,” said Amit Yoran, chairman and CEO, Tenable. “Tenable is leading the charge to transform the market with innovations like Tenable.io and Tenable Lumin - which are reshaping how CISOs understand, translate and communicate their organization’s cyber risk. We believe this designation as a Leader from Forrester is a testament to our continued innovation and vision.”

To read the full report, “The Forrester Wave™: Vulnerability Risk Management, Q4 2019,” visit https://www.tenable.com/analyst-research/forrester-wave-2019.

Tenable®, Inc. is the Cyber Exposure company. Over 27,000 organizations around the globe rely on Tenable to understand and reduce cyber risk. As the creator of Nessus®, Tenable extended its expertise in vulnerabilities to deliver the world’s first platform to see and secure any digital asset on any computing platform. Tenable customers include more than 50 percent of the Fortune 500, more than 25 percent of the Global 2000 and large government agencies. Learn more at www.tenable.com.

Contact Information:

Cayla Baker

Stay up to date!

Subscribe to our email alerts for new press releases.

Subscribe for press release updates

Teste o Tenable.io

Tenha acesso completo a uma plataforma moderna de gerenciamento de vulnerabilidades baseada na nuvem, que permite que você veja e rastreie todos os seus ativos com uma precisão sem precedentes. Inscreva-se agora mesmo.

Comprar o Tenable.io

Teste gratuito Comprar agora

Compre uma licença para vários anos e economize. Inclua o Suporte avançado para ter acesso ao suporte por telefone, pela comunidade e por bate-papo 24 horas por dia, 365 dias por ano. Detalhes completos aqui.

Teste gratuito Entre em contato com o setor de vendas

Saiba mais sobre o lndustrial Security

Receba uma demonstração do Tenable.sc

Insira suas informações no formulário abaixo e um representante de vendas entrará em contato assim que possível para agendar uma demonstração. Você também pode inserir um comentário breve (limite de 255 caracteres). Os campos marcados com asterisco (*) são obrigatórios.

Teste gratuito Entre em contato com o setor de vendas

Solicite uma demonstração do Tenable.ot

Obtenha a segurança de que precisa para suas tecnologias operacionais
e reduza o risco.