Tenable Integrates with Google Cloud Security Command Center

April 18, 2019

Tenable®, Inc., the Cyber Exposure company, today announced the integration of Tenable.io® — for vulnerability management in the Cloud — with Google Cloud Security Command Center (Cloud SCC). This provides organizations with enhanced visibility into their cloud assets, both public and private, delivered via a single dashboard. Cloud-focused organizations can now confidently manage Cyber Exposure across the entire modern attack surface and reduce cyber risk in their environments.

Cloud SCC is a security management and data risk platform for Google Cloud Platform (GCP), that helps security professionals gain visibility and control over their cloud resources and detect and respond to threats. Data collected by Tenable.io is fed into Cloud SCC via Tenable’s GCP asset connector, giving security teams a unified view of all cloud-based assets in their environments. Security teams can now mitigate threats to cloud resources by effectively identifying ephemeral assets with the connector and feeding that information into the platform to assess for vulnerabilities.

“Tenable is committed to helping organizations embrace the benefits of the cloud in a secure fashion,” said Ray Komar, vice president of technical alliances, Tenable. “Our expanded partnership with Google Cloud will provide security teams with holistic visibility that reflects live changes in digital workloads. This is a critical first step in practicing Cyber Exposure and a cornerstone of modern business.”

Tenable.io is a core component of the Tenable Cyber Exposure platform, which uniquely provides the breadth of visibility into cyber risk across IT, cloud, IoT and OT environments and the depth of analytics to measure and communicate cyber risk in business terms to make better strategic decisions. Tenable.io has won a number of industry awards, including Best Vulnerability Management Solution at the 2019 SC Awards, Best Vulnerability Management Solution at the 2018 SC Awards Europe, Best Security Software and Most Innovative Security Product from the Info Security Product Guide's 2018 Global Excellence Awards.

For more information about the Tenable.io connector for Google Cloud SCC, visit the Google Cloud SCC Services Marketplace.

Tenable®, Inc. é a empresa de Cyber Exposure.Mais de 27 mil organizações no mundo todo contam com a Tenable para entender e reduzir o risco cibernético.Como criadora do Nessus®, a Tenable ampliou sua experiência em vulnerabilidades para oferecer a primeira plataforma do mundo para verificar e proteger qualquer ativo digital em qualquer plataforma de computação.Entre os clientes da Tenable, estão mais de 50% das empresas Fortune 500, mais de 25% das empresas Global 2.000 e agências governamentais de grande porte.Saiba mais em pt-br.tenable.com.

Informações de contato:

Cayla Baker

Mantenha-se atualizado

Inscreva-se em nossos alertas de e-mail para receber novos comunicados à imprensa.

Inscreva-se para receber atualizações de comunicado à imprensa

tenable.io

Tenha acesso completo a uma plataforma moderna de gerenciamento de vulnerabilidades baseada na nuvem, que permite que você veja e rastreie todos os seus ativos com uma precisão sem precedentes.

tenable.io COMPRAR

Compre uma licença para vários anos e economize. Inclua o Suporte avançado para ter acesso ao suporte por telefone, pela comunidade e por bate-papo 24 horas por dia, 365 dias por ano.

Selecione sua licença

Compre uma licença para vários anos e economize.

Adicionar suporte e treinamento

Tenable.io

Tenable.io COMPRAR

Experimente o Tenable.cs

Aproveite o acesso completo para detectar e corrigir erros de configuração da infraestrutura da nuvem e ver vulnerabilidades no tempo de execução. Inscreva-se para uma avaliação gratuita agora mesmo.

Entre em contato com um representante de vendas para comprar o Tenable.cs

Entre em contato com um representante de vendas para saber mais sobre o Tenable.cs Cloud Security e veja como é fácil integrar suas contas na nuvem e obter visibilidade das configurações incorretas e vulnerabilidades da nuvem em questão de minutos.

Teste o Nessus Expert gratuitamente

Desenvolvido para a superfície de ataque moderna, o Nessus Expert permite ver mais e proteger sua organização de vulnerabilidades, da TI à nuvem.

Já tem uma licença do Nessus Professional?
Atualize para o Nessus Expert gratuitamente por 7 dias.

Comprar o Nessus Expert

Selecione sua licença

Compre uma licença para vários anos e economize.

Adicionar suporte